جولیان آسانژ به علت حمایت از ایران محاکمه می شود .
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 چندي پيش خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اعتراض "جولیان آسانژ" موسس ویکی لیکس به تولید فیلمی با عنوان "رکن پنجم" که آن فیلم را "دروغ اندر دروغ" توصیف کرده بود.

 

 وی در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به دانشجویان دانشگاه آکسفورد گفت: «این فیلم تبلیغاتی یک‌جانبه و به شدت علیه وب‌سایت ویکی‌لیکس است. ولی فقط حمله علیه ما نیست، بلکه حمله‌ای آگاهانه علیه ایران نیز هست و به تبلیغات جنگ‌افروزانه علیه ایران دامن می‌زند.»

 به گفته جولین آسانژ، صحنه اول این فیلم، مرکزی نظامی در ایران را در حالی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در حال کار برای ساختن بمب هسته‌ای هستند. وی سپس می‌پرسد: «یک چنین ماجرایی با ساختن فیلم درباره ویکی‌لیکس چه ارتباطی دارد؟»

 جولین آسانژ سپس یادآوری می‌کند که خود دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که ایران در حال حاضر برنامه‌های هسته‌ای تسلیحاتی ندارد.

 وی می‌افزاید: «فیلمنامه این فیلم دروغ اندر دروغ است، فیلمی پرهزینه و هالیوودی که قرار است در ماه نوامبر اکران شود. رسانه‌های فاسد و فرهنگ فاسد به این شکل در جنگ دستگاه‌های امنیتی شریک می‌شوند.»

 اما همین اظهارنظر ساده موجب شد تا "مجید محمدی" عضو "حلقه کیان" تاب نیاورد و طی مطلبی با عنوان "آسانژ: انقلابی يا تبهکار؟" در سایت رادیو فردا به محاکمه وی بپردازد.

وی در ابتدا ضمن معرفی موسس ویکی لیکس، از تحرکات وی با عنوان "ضدآمریکایی" یاد می کند و همچنین مصاحبه آسانژ با "سیدحسن نصرالله" را "لکه ی ننگ حرفه ای" برای جولیان آسانژ قلمداد می کند.وی در ادامه می نویسد : «آسانژ در انتقاد به فيلم از عدم صحت سناريويی که جاش سينگر (نويسنده‌ی مجموعه‌ی پر بيننده‌ی "وست وينگ" يا "بخش غربی کاخ سفيد") نوشته سخن گفته است گويی که نويسندگان مجموعه‌های داستانی بايد همانند نويسندگان فيلم‌های تاريخی و مستند به رخدادها وفادار بمانند.»!

 

 در حالی عضو حلقه کیان، این فیلم را یک فیلم داستانی می داند که سازندگان فیلم نظر دیگری دارد.به گزارش دوویچه وله «استودیوی فیلم‌سازی "دریم‌ورکز" گفته که "رکن پنجم" نمایشگر  نخستین روزهای ویکی‌لیکس‌ست.»

  دوویچه وله اضافه کرد: «کارگردانی این فیلم را بیل کندون برعهده دارد. کندون می گوید: "ما می‌خواهیم پیچیدگی‌ها و چالش‌های شفافیت در عصر اطلاعات را بکاویم".»

  اما محمدی در ادامه، بدون توجه به اینکه برای تولید فیلمی با موضوع یک شخص واقعی باید براساس واقعیات تصویرسازی شود، خواسته یا ناخواسته نه تنها صحت شخصیت پردازی افراد را در فیلمهای هالیوودی زیر سوال می برد، بلکه از آن نیز دفاع می کند.

  وی می نویسد: «مگر اولين بار است چنين اتفاقی افتاده که صدای آسانژ در آمده؟ مگر بقيه‌ی سناريو نويسان و کارگردانان مثل کن بِرنز (مستند ساز معروف امريکايی که آثارش بارها از شبکه‌ی عمومی پی بی اس پخش شده) از اين چهره‌ها فيلمهای مستند ساخته‌اند که فيلم مربوط به آسانژ نيز چنين باشد؟ اين انتظار چگونه برای آسانژ شکل گرفته است؟ تنها خود بزرگ بينی بيش از حد يا نظريه‌ی توطئه است که عکس العمل وی را توجيه می کند. او در اين موضوع بايد خود را در کنار بزرگ ترين چهره‌های تاريخ می ديد که به پرده‌ی سينما راه يافته‌اند.»

  مجید محمدی در ادعایی عجیب تر سخنرانی مدیر سایت ویکی لیکس را حرکتی برای "کسب حمايت جمهوری اسلامی" دانسته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها